گروه نقاشی خانه مدرن: نقاشی ساختمان در رباط کریم

توضیحات

انواع رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان در رباط کریم

نقاشی ساختمان را می توان بر اساس نوع رنگ به سه روش مختلف انجام داد:

نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک، نقاشی ساختمان با رنگ روغنی، نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک

در ادامه در مورد هر یک توضیحاتی ارائه می شود.

نقاشی ساختمان رباط کریم

نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

برای رنگ آمیزی سطوح می توان از رنگ­های پلاستیکی استفاده کرد. این رنگ­ها به دو صورت نیمه و تمام پلاستیک در بازار موجود هستند؛ به صورتیکه نوع تمام پلاستیک نسبت به نوع نیمه پلاستیک کیفیت و ماندگاری بهتر دارد اما گران تر نیز می باشد. رنگ­های پلاستیکی ارزان­ تر از رنگ­های روغنی و اکریلیک بوده و کار با آنها نیز راحت­تر و سریع­تر است. بهتر است از این رنگ­ها در پوشش سقف استفاده شود زیرا مقاومت کافی در برابر رطوبت ندارند و همانند رنگ های دیگر خاصیت درخشندگی را ایجاد نمی کنند. همچنین بهتر است قبل از زدن رنگ پلاستیکی، سطح موردنظر تمیز و سابیده شود. این مورد خصوصاً زمانی که قبلاً بر روی دیوار پوشش رنگ وجود داشته و بعدا از بین رفته است، ضرورت دارد. مزیت­های دیگر رنگ پلاستیکی در بی بو بودن آن و سریعتر خشک­شدنش نسبت به رنگ های روغنی و اکریلیک می باشد.

 

نقاشی ساختمان با رنگ روغنی

یکی دیگر از رنگ­های استفاده شده در خدمات نقاشی ساختمان رباط کریم، رنگ روغن است. مواد تشکیل دهنده رنگ روغنی متفاوت از رنگ پلاستیکی می باشد. این رنگ­ها دارای قدرت چسبندگی و درخشندگی بیشتری از رنگ­های پلاستیکی می باشند و ماندگاری بیشتری بر روی سطوح دارند. به علت خاصیت مقاومت رنگ­های روغنی در برابر آب و رطوبت امکان تمیزکردن سطوح روغنی وجود دارد. برای رنگ آمیزی مناسب­ با رنگ­های روغنی بهتر است از ترکیب آنها با رقیق­کننده­های مخصوص استفاده شود و برای رنگ آمیزی قلم موهای مخصوص بکار برده شود. این رنگ­ها برای استفاده روی سطوح دیوارها و همچنین رنگ آمیزی دربهای فلزی مناسب هستند و نسبت به رنگ­های پلاستیکی کار با آنها سخت­تر است. بهتر است قبل از استفاده از رنگ روغنی سطح موردنظر به خوبی تمیز شود و سنباده نرم زده شود تا به چسبندگی بهتر روغن کمک کند. دو عیب بزرگ استفاده از رنگ­های روغنی یکی ایجاد بو زیاد در حین رنگ­زدن است که تا مدتی بعد از اتمام کار در فضای محیط باقی می ماند و دیگری مدت زمان لازم برای خشک­شدن آنها می باشد که نسبت به رنگ­های پلاستیکی و اکریلیک بیشتر است.

 نمونه کار نقاشی ساختمان خانه مدرن

نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک

رنگ­های اکریلیک رنگ­های مبتنی بر آب هستند و مواد تشکیل دهنده آنها متفاوت با نوع پلاستیکی و روغنی می باشد. این رنگ­ها مانند رنگ­های روغنی سمی نیستند و با محیط زیست بهتر سازگارند. قدرت ماندگاری این رنگ­ها بر روی سطوح کمتر از نوع روغنی می باشد اما همچون رنگ­های روغنی قابلیت تمیزشدگی با آب را دارند. یک مزیت رنگ­های اکریلیک در این است که همچون رنگ­های روغنی از خود بو بر جای نمی گذارند بنابراین برای استفاده در اتاق­های کودک و خواب نیز مناسب هستند. همچنین همانند رنگ­های روغنی قابل اشتعال نیستند که این موضوع به مواد سازنده آن مربوط می شود. مزیت­های دیگر آنها شامل خشک­شدن سریعتر نسبت به نوع روغنی و قابل اشتعال نبودن آنها می باشد. این نوع از رنگها را می توان برای داخل و خارج ساختمان استفاده کرد اما نوعی که برای خارج ساختمان استفاده می شود متفاوت با نوعی است که در داخل ساختمان کاربرد دارد.

 

اگر تصمیم به نقاشی ساختمان در رباط کریم را دارید بهتر است با تیم حرفه ای نقاشی ساختمان مدرن تماس بگیرید تا کار نهایی زیبایی را تحویل بگیرید.

یوسف لطفی

۰۹۱۲۶۹۸۵۷۱۶

مناطق تحت پوشش
  • نظرات بسته شده است.